NettK&H-temaer: Farge, tekst, tegn og symbol. Visuell kvalitet i reklame.

Hva er det lyse i livet? Eller hva mener Prior er det lyse i livet? Kan jeg virkelig oppnå dette ved å kjøpe Prior sine produktet, det lurer jeg på. Tja, hvis det har virka på Jan Eggum og Martin Schanche, så er det vel håp for meg også.
Vurder Priors nye logo og slagord, og reklamefilmene. 

Slagord
Priors gamle slagord var Sunn matglede siden 1929
Det nye er  – gjør livet lysere
Vurder de to slagordene. Hva appelerer de til hos oss?
Hva tror du var mest galt med det gamle slagordet som gjorde at det måtte byttes ut?

Logo
Sammenlign gammel og ny logo.
Prior-logo_gammel_200_150x55

prior_logo_liten_payoff_PMS_jpg%20(250x177)

 

 

 

 

 

 

Hvilket inntrykk får du umiddelbart?
Beskriv form, farge, balanse mellom skrift og bilde.  
Hva mener du de to signaliserer? Er det akkurat det samme eller litt forskjellig?
Tror du folk vil gjenkjenne merkevaren i den nye kjolen?

Hva er Priors egen begunnelse for fornyelsen?
Om Ny logo og nytt slagord på Priors side HER  
Er du enig? 

Relevant pensumbok: Bjørn Rybakken, Visuell identitet, Abstakt Forlag AS. 

Reklamefilmer
Se noen av Priors nye reklamefilmer HER.
Hva sies om selve produktet i de forskjellige filmene?
Hva «lover» produktet oss? Hva slags virkninger/effekter antydes produktet å ha?
Har det relevans i forhold til produktet?
Hva slags stemning skapes gjennom fargene?
Hvilke av filmene tror du blir husket (hvis de blir husket)?

Legg gjerne dine svar og refleksjoner i en kommentar til denne posten.

Måtte bare slenge med denne gamle Solo-reklamen…

[NSV]

Advertisements